Home > Uncategorized > Kisah BTN

Kisah BTN

Kronologi:

8.15pg – (phone berbunyi) Hello siapa ni?

H: Pn Anis ada kat mana? TMK dah sampai parlimen

Aku : Saya tak pi Parlimen hari ni, saya nak pi BTN. Bos saya n PSU saya akan brief Dato’

8.30pg – (phone berbunyi) ye Ju nape?

Ju: Nis, Dato’ marah kita pi BTN dia kata nak amik tindakan tatatertib!

Aku: Aik? Bukan ke dia dah bagi kebenaran kita nak pi? Apasal lak tetiba nak marah?

Ju: Tah le.. dia dah mengamuk kat opis kata kita pi tak bagitau dia..

Aku : Ok takpe aku call dia dulu Tanya apahal.

8.45pgAku : Hello Dato’, cari saya ke?

Bos: Ha Anis! You pegi BTN tak bagitau saya ye..

Aku : Eh Dato’, saya dah bagitahu kan.. surat pun Dato’ dah minit untuk pegi.

Bos : ye ke? Hmm saya tak dengar tu.. anyway you tak payah pergi la..balik lah

Aku : Dato’, soalan parlimen R** dah pegi ngan Mr. L**. Boleh la kot saya ke BTN ni? Saya dah on d way ni.

Bos : Bukan pasal tu.. kita banyak kerja sekarang ni.. mini bajet lagi.. you balik la.. kita banyak kerja. Bagitau Ju pun dia kena balik.

Aku : So Dato’ tak bagi pegi la ni..

Bos : Ye.. you balik la.. pegi sesi lain.

Aku pun terpaksa la balik ke opis… tapi aku tetap ke BTN kem tu sebab ada member tumpang.. ye la kan.. naya la kawan tu last minit cancel.. so aku pun pi la ke sana dengan harapan tghari skit bos ubah pikiran n aku boleh ke BTN tu. Dah pukul 1 pun masih takde berita maknanya kena balik opis la.. Dengan berat hati aku pun balik ke opis.. sampai dalm kul 3 tak salah..

Sebenarnya I never like going to BTN but just to take some time off from work n jumpa kawan kawan so I’m quite excited la. Suddenly last minit cancel.. hmm. Apa kata tak payah terus BTN ni. Actually apatah signifikannya kursus BTN ni aku pun tatau.. tetiba je ia jadi syarat wajib for confirmation.. sapa punya idea bangang tah la.. Apa kalau tak pi BTN aku tak setia berkhidmat pada negara ke? Merepek!!

Anyway.. look like I’m going to BTN course in the 2nd session la.. BERKHIDMAT UNTUK NEGARA!!

signature

Categories: Uncategorized
  1. ul
    March 5, 2009 at 7:51 pm

    i love getting away from the office once in a while, so mmg frust kalau kena camni…

  2. ans78
    March 6, 2009 at 10:09 am

    Tu la pasal.. getting away from office beats even the unnecessary BTN course. Hopefull boleh pi April nanti

  3. rambomadonna
    March 11, 2009 at 12:51 pm

    Heard about the incident from Ida Haizura … takpe nie lah dikatakan Pekerja Cemerlang

  4. ans78
    March 12, 2009 at 12:05 am

    Sangatlah cemerlang nyer… huhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

