Home > I,Myself n Me > Tak faham

Tak faham

Wah.. Kebanyakkan entry lately emosional ye.. Hmm blame it on the hormone.. Hahaha

Kali ni pasal wedding of the year adik aku la.. Sapa ke lagi.. Ni kisah nak balik ke tidak.
Kenduri di Johor confirm lah aku tak pi sebab jauh sesgt.. Tapi kenduri di perak..

Tak tahu kenapa lately.. Tak leh nak jln jauh2 (even pi KL) pun perut jadi sakit.. Keras semacam je.. Sangat tak selesa..

Ok yg menjadi isu sekarang ialah….

Seperti entry sebelum ni.. Aku TAK NAK balik… Sebab dengan keadaan mcm ni.. Rasa mcm membahayakan la plak.. But bonda suruh balik jugak jugak.. Sebab katanya mcm tak kena bila tak balik… Hmmmm

Yang mak mentua lagi lah bagus cadangan.. Suh laki aku bawak dia pi perak.. Tapi tinggal aku sensorg kat rumah kalau aku takmo balik perak.. (even utk raya haji pun dia suh laki aku tinggal aku sensorg kat rumah n suh laki aku balik kelantan) konsepnya ko tak nak balik suka hati ko la.. Tapi laki ko kena balik la kan..

Serius TAK PAHAM apa bendalah dipikiran dia.. Motip nak tinggal aku sensorg kat rumah? Kalau ada kecemasan.. Pepandai aku bawak keta sendiri ye?? Tapi bila aku kata aku pi keja bawa keta sendiri bising plak.. Hmm memang tak paham.

Tah la.. Mcm pernah ditulis sblm ni… Pada org lain yg senang nak dpt baby.. Pregnancy dah lebih 7 bln so apa nak kecoh.. Balik jelah.. Org lain jln jauh ok je.. Tapi serius aku bimbang..

Jangan le bagi nasihat “kalau memang dah rezeki akan selamat juga..” owh senangnya bercakap ye.. Takpelah… Iols buat keputusan untuk balik lah jugak kenduri ni… Tapi seikhlas hati iols berdoa tiada apa yg terjadi.. Sebab kalau apa2 terjadi.. I WILL BLAME IT ALL on mereka2 yg mendesak iols utk balik.

Ok Lea sayang.. First week of oktober kita balik kampung ye.. Lea jgn meragam ye sayang. Sekian terima kasih.

Categories: I,Myself n Me
  1. sapa ka lagi
    September 8, 2013 at 11:51 pm

    perut jadi keras tu agaknya baby mengeliat kot…mmg time ni selalu perut nak jadi lagu tu pon…kena kurang makan lah supaya perut x sempit sgt…dan time ni mmg emo melampau2 pon..blh terbawa2 sampai dah bersalin tu karang…(ckp dgn pengalaman…hohoho) tp mmg jln jauh agak penat lah jugak…(pernah direct BB kedah terus blk ke KL…penat wooo…esoknya mmg pingsan terus…dan pernah jugak dok dlm kereta berejam2…dr kampar tu…hbs bengkak2 kaki…) tp mmg stended…kalau jln jauh perut mesti sakit…agaknya baby penat kot sebab dok bersempit kan bila duduk…sebab tu bila baring rasa selesa sikit…kalau xnak blk xyah blk jer lah…xkan lah abe joe nak tgl chaq sensorg kot????? tau lah ckp mak kena ikut….(ni kompom pengalaman sendiri jugak ni..hua hua hua hua…..)

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

